marți, 3 mai 2016

Iată alimentele care ne fac fericiti si plini de energie!

Au fost descoperite cauza şi tratamentul pentru lene: dopamina, “molecula dorinţei”. Iată alimentele care ne fac fericiti si plini de energie!

Nu există om care să nu fi experimentat lenea cel puţin o dată în viaţă, mai cu seamă la începutul unei săptămâni muncitoare, acea stare în care nu ai chef de nimic şi ai fi în stare să promiţi orice, oricui ar putea să te învoiască de la serviciu, aşa încât să poţi lenevi toată ziua în pat. Oamenii de ştiinţă au descoperit că de vina pentru starea de lene este nivelul scăzut de dopamină, neurotransmiţător numit şi “molecula dorinţei”, responsabil de tot ceea ce înseamnă dorinţă şi care joacă un rol decisiv şi în stările depresive.
Dopamina dă energie, indiferent de activitatea în care ar urma să fie consumată aceasta, de la sex la îndatoririle de la locul de munca, de la gătit la timpul petrecut cu familia sau sport. Atunci când nivelul de dopamină este foarte scazut, apare acea stare în care nu ai chef de nimic, cercetătorii considerând că lenea este, de fapt, o stare pe care o resimţim atunci când nivelul dopaminic este foarte scăzut. Chiar şi atunci când te simți depresiv, se întâmplă tot din cauză că dopamina se secretă foarte puțin și influențează în sens negativ toți ceilalți hormoni: testosteronul, estrogenul, vasopresina, oxitocina, serotonina.
Oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Aberdeen şi din Beijing au colaborat pentru a descoperi ce anume îi provoacă omului starea de leneveală.
Experimentele realizate pe şoareci de laborator au arătat că mutaţia unei gene îi face pe aceştia leneşi. Experimentul a arătat că şoarecii s-au îngrăşat mult şi s-au îmbolnăvit, în final. Acestora li s-a administrat o pastilă ce le-a stimulat producţia de dopamină, lucru ce i-a provocat să devină activi. Oamenii de ştiinţă au explicat că este vorba de un deficit metabolic, la nivel celular. Dopamina rămâne blocată în celulă, în loc ca ea să fie folosită activ de organism, scrie express.co.uk citat de apropo.ro.
Cercetătorii speră ca pe viitor să ajute în acest sens persoanele care au, în particular, această mutaţie de genă. Se poate întâmpla ca unii să nu poată fi trataţi, însă ei speră ca remediul lor să ajute pe câţi mai mulţi leneşi.
Lenea este o reactie adversa la orice gen de actiune care implica efort fizic si intelectual si tine de vointa, in calea acesteia stabilindu-se ca unul dintre cele mai mari obstacole este homeostazia - proprietatea organismului de a mentine, in limite foarte apropiate, constantele mediului intern, sau mai simplu, capacitatea organismului si a psihicului uman de a se simti confortabil.
De fiecare data cand dereglezi homeostazia, atat de deranjat va fi organismul, incat pot aparea chiar si tulburari fizice, cum ar fi ameteli, greturi, senzatii neplacute in stomac, in plan psihic pot aparea depresii, lipsa de chef pentru orice activitate, intervin lenea si amanarea, scrie ecomagazin.ro. Pentru a avea rezultatele pe care le vrei, va trebui sa te implici complet, fizic, emotional, psihic si spiritual.
Asa cum exista programe alimentare pentru modelarea corpului, la fel sunt si dietele ce presupun alimente pentru buna dispozitie, energie sau cresterea capacitatilor cognitive, carnea rosie fiind recomandata intrucat contine acizi grasi omega 3, ajutand la ameliorarea unor stari precum depresia si contribuind la formarea unor noi conexiuni neuronale.
Cele mai multe vitamine si substante benefice creierului se regasesc in oua. Acestea contin vitamina B12, o vitamina importanta pentru celulele nervoase si care ne tine departe de iritabilitate, depresie sau declin cognitiv. De asemenea, acidul folic este recomandat, iar iodul mentine buna functionare a glandei tiroide. Atunci cand glanda tiroida nu functioneaza corect, apar manifestari ca letargie, crestere in greutate, depresie etc, scrie ziare.com.
Poate nu ai crede, dar untul este o adevarata hrana pentru creier. Substantele nutritive din unt se regasesc in majoritatea uleiurilor vegetale. Vitamina A, D, B12, toate sunt benefice sanatatii mintale.
Pe primul loc, daca acesta este rezultatul urmarit, s-ar afla carnea de vita provenita de la animalele hranite cu iarba. Pe langa acizii grasi Omega 3, acest tip de carne contine si fier, important pentru un flux de oxigen constant spre creier. De asemenea, carnea rosie este o importanta sursa de vitamina B12 si zinc, substante care duc la cresterea capacitatilor intelectuale.
Ansoa contine de doua ori mai multi acizi grasi Omega 3 decat tonul, de exemplu, dar prezinta niveluri foarte scazute de mercur, o substanta ce poate dauna creierului. Unele studii arata ca femeile insarcinate care mananca in timpul sarcinii mai multe alimente cu Omega 3 dau nastere unor copii mai inteligenti.
Nucile sunt iar o alegere binevenita, continand magneziu, cupru, fier, zinc, calciu, Omega 3, vitamina E, acid folic si vitamina din gama B-urilor. Vitamina E, de exemplu, ajuta la scaderea inflamatiei creierului si la protejarea neuronilor.
Sfecla este o sursa importanta de acid folic, crucial pentru buna dispozitie, memorie si viteza de reactie. Pe langa aceasta, sfecla mai contine si betaina, un antidepresiv natural.
Sursa: http://www.puterea.ro/special/au-fost-descoperite-cauza-si-tratamentul-pentru-lene-dopamina-molecula-dorintei-iata-alimentele-care-ne-fac-fericiti-si-plini-de-energie-86797.html

Niciun comentariu: