vineri, 6 iunie 2014

Metode pentru autocontrolul emotional

Principalele mijloace de realizare a autocontrolului sunt: gandirea pozitiva, relaxarea, antrenamentul psihoton, exercitiile de respiratie, autosugestia. 
Relaxarea are 2 componente: una musculara si alta psihica. Intre starea de tensiune a corpului si starea emotionala exista o legatura directa si reciproca (observand ca in starile de supraactivare emotionala muschii sunt si ei incordati, pornind invers, reducand incordarea musculara, poti produce o stare de destindere psihica) si atunci exercitiile care vizeaza una sau alta dintre componente, se finalizeaza de fapt cu relaxarea intregului organism. Orice forma de relaxare este preferabil sa se realizeze (cel putin la inceput, cand deprinzi relaxarea; pentru ca initiatii au capacitatea sa se relaxeze oricand si oriunde isi propun, de pilda in tramvai sau pe strada), intr-o: 
-Atmosfera lipsita de perturbatii sonore 
-La o temperature placuta 
-Intr-o camera aerisita corespunzator E de dorit sa fii imbracat cat mai lejer, fara curele stranse, snururi sau bijuterii.
Relaxarea se face facand apel mai putin la vointa(aceasta presupune o anumita incordare, un anumit efort) sau mai mult la “aripile imaginatiei”, la reprezentari cat mai plastice, mai sugestive, la formulari verbale cat mai expressive. Orice exercitii de relaxare, chiar daca sunt la indemana oricui, presupun o anumita doza de\responsabilitate si maturitate. Ele au reguli care e bine sa fie respectate. Precautia si seriozitatea duc si aici la rezultate bune. Regularitatea e la indemana oricui, dar ea are etape si cicluri care se urmeaza intocmai. E singurul drum catre success.

Niciun comentariu: