joi, 1 mai 2014

PERSONALITATEA SI COMBINATIILE BIOCHIMICE

(dupa “Food, mood and money” ) Persoanele care au un nivel foarte scazut al serotoninei si un nivel ridicat al dopaminei sunt foarte violente ; criminalii au cele mai mari extreme ale acestor doi neurotransmitatori. Persoanele calme , senine , au multa serotonina din nastere. Liderii care au capacitatea de a-si urma telurile , a se lupta pentru ceea ce cred si a conduce un grup cu calm si echilibru , au multa dopamina si multa serotonina . In lumea animala , aceste personalitati sunt alese in mod natural ca lideri ai grupurilor, pentru ca pot face fata stresului usor . Cei care au tendinta de a persevera intr-o greseala , de a fi inflexibili si incapatanati ori care se blocheaza si cedeaza usor , care nu pot da drumul atasamentelor de care nu mai au nevoie , au niveluri scazute de dopamina si serotonina. Practic, persoanele pesimiste sau care esueaza deseori au doar parte de o biochimie care nu ii avantajeaza si din care nu pot iesi pana cand nu isi modifica alimentatia in functie de nevoile interne si stilul de viata. ALIMENTELE FUNDAMENTALE ANIMALE carne de orice fel (fara grasime) , lactate , oua, peste, fructe de mare PROTEINE -VEGETALE – leguminoase (contin si carbohidrati si proteine in cantitati aproape egale), seminte, nuci, alge , migdale -inlocuitori – pudra de proteine ( in Romania se gaseste o pudra foaret convenabila din ZER fara aditivi , euri sau indulcitori de la firma REDIS ; pentru vegetarieni se poate procura la un pret convenabil prin comanda online din strainatate pudra organica din proteina de orez de la firma NUTRIBIOTIC) ; pudra de alge (Plafar) ; faina de migdale (Plafar sau supermarketuri) -cereale integrale (graunte cu boaba intreaga sau fulgi naturali din graunte complete , adica care nu sunt rafinate sau nu sunt decojite , de la magazinele naturiste , fara indulcitori , euri , etc) si fainurile din ele : grau , spelta , kamut (ultimele doua sunt specii vechi de mii de ani de grau antic integral , mult mai bogate in nutrienti decat graul obisnuit ) , hrisca, orez integral , orez negru (este diferit de orezul integral de culoare inchisa) , amaranth , malai, secara , quinoa CARBOHIDRATI COMPLETI -tuberculi – cartofi , cartofi dulci (cartofii se mananca cu tot cu coaja deoarece asa au un indice glicemic mult mai redus si in acelasi timp coaja este foarte bogata in minerale ) LEGUME DE ORICE FEL (FARA CARTOFI) CONSTANTA VASILE

Niciun comentariu: