sâmbătă, 24 mai 2014

Învaţă să fii fericit

1. Acceptarea este de fapt un mod de a trăi în prezent, fără a te raporta la trecut sau la viitor, subliniază How Stuff Works. Iartă-i pe cei care ţi-au greşit! Toate sentimentele negative pe care le acumulezi şi pe care le păstrezi în interior atunci când ceilalţi te-au dezamăgit te împiedică să te bucuri cu adevărat de existenţa ta şi îţi pericliteaza chiar şi sănătatea. Iertarea pare simplă „în teorie”, dar este mult mai dificilă „în practică”, însă există strategii care te pot ajuta să găseşti o cale de împăcare. În plus, ai o mulţime de motive să îl ierţi pe cel care ţi-a greşit. 
2. De asemenea, iartă-ţi propriile greşeli. Poate încă te mai învinovăţeşti pentru oportunitatea pe care ai lăsat-o să îţi alunece printre degete, pentru cuvintele aprige pe care le-ai spus unui apropiat sau pentru un lucru rău pe care l-ai făcut. Însă aşa cum ai învăţat să îi ierţi pe cei care ţi-au greşit, învaţă să te ierţi şi pe tine însuţi.
3.  Un alt pas important este legat de fixarea unor obiective fezabile. Stabilirea unor ţeluri este extrem de importantă pentru dobândirea bunăstării personale, însă atunci când acestea sunt imposibil de realizat, nu faci altceva decât să îţi alimentezi sentimente negative şi te vor determina să te simţi dezamăgit de tine însuţi. 
O metodă eficientă pentru a-ţi fixa obiectivele este tehnica SMART, prin care poţi evalua dacă ţelurile tale sunt specific şi concret formulate, măsurabile, accesibile sau tangibile, realiste şi cât timp îţi consumă realizarea acestora. 
4. Păstrează-ţi integritatea, este sfatul Tarei Springet, psihoterapeut şi autoarea mai multor cărţi de self-help, într-un articol pentru Beliefnet. Cinstea, corectitudinea, onestitatea şi buna credinţă te ajută la construirea bunăstării interioare şi au puterea de a te face să devii mult mai fericit în propria-ţi piele. 
5. Nu-ţi pierde speranţa! Oricât de dificile ar fi momentele prin care treci şi oricât de mult acestea îţi întunecă judecata, te frustrează şi te fac să te simţi dezamăgit de propria-ţi persoană, adu-ţi aminte că la capătul fiecărui tunel se află o luminiţă. Speranţa este un dar preţios pe care nu ar trebui să îl ignori, iar păstrarea unei atitudini pozitive asupra lucrurilor te va ajuta să vezi şi „partea plină a paharului“. 
6. Relaxarea. Nu în ultimul rând, alocă-ţi timp pentru toate activităţile plăcute pe care îţi doreşti să le faci. O carte bună, un film interesant, o plimbare prin parc sau orice altă îndeletnicire pe care o adori îţi poate lua gândurile de la problemele care te apasă, dar te ajută să consolidezi bunăstarea interioară.

Niciun comentariu: