sâmbătă, 4 mai 2013

Modalitati de optimizare a comunicarii



1. Limbajul responsabilitatii - mesaje la persoana I (Eu simt...)- focalizate pe ceea ce simte persoana care comunica si pe comportamentul interlocutorului:
- se previn reacţiile defensive în comunicare prin evitarea criticii si a evaluarii. Utilizeză 3 componente:
- descrierea comportamentulul (Atunci cand întarzii la ore...)
- exprimarea propriilor emoţii (ma enervez...)
- formularea consecinţelor comportamentului (deoarece trebuie sa-mi intrerup
       discursul si imi uit ideea)

2. Explorarea solutiilor alternative prin folosirea brainstormingului, identificarea avantajelor si dezavantajelor optiunilor. Nu trebuie confundata cu oferirea de soluţii.
     
      3. Exprimarea emotionala
·         discutarea  miturilor  despre  emoţii.
·         identificarea si recunoasterea emoţiilor
·         identificarea evenimentelor declansatoare (relatia ganduri - emoţii)
·         identificarea modalităţilor de exprimare comportamentala a emotiei
Dezvoltarea emotionala a elevilor este decisiva pentru succesul lor în viaţa, nu doar pentru rezultatele scolare. Capacitatea de a recunoaste si de a face faţă emoţiilor duce la performanţe mai mari la şcoala, munca si relaţii interpersonale.
 Inteligenta emotionala - capacitatea de control şi autocontrol al stresului şi emoţiilor negative.
 Componente:
-percepţia eficienta a propriilor emotii si ale celorlalţi
-controlul emoţiilor
-utilizarea emoţiilor în mod productiv
-înţelegrea  emoţiilor

Niciun comentariu: